Нова українська школа
НУШ
Нова українська школа — це глибока реформа загальної середньої освіти, яку реалізує Міністерство освіти і науки. Її основна мета — зробити школу комфортною та дружньою для дітей, пристосувати процес навчання до сучасних умов життя.
Основні вектори реформи:
- педагогіка партнерства
- готовність до інновацій
- нові стандарти й результати навчання
- автономія школи і вчителя
- розвиток практичних навичок та формування компетентностей замість абстрактних знань
- атмосфера довіри, взаємопідтримки та взаємоповаги у школі
- комфортне та безпечне освітнє середовище
- нова структура школи
- прозоре фінансування закладів освіти
КОНЦЕПЦІЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
Як зміниться навчання в школі?
1. Нова структура школи:
– початкова школа — заклад освіти I ступеня, що забезпечує початкову освіту, 1-4 класи;
– гімназія — заклад середньої освіти II ступеня, що забезпечує базову середню освіту, 5-9 класи;
– ліцей — заклад середньої освіти III ступеня, що забезпечує профільну середню освіту, 10-11 класи.
Кожен з цих закладів може бути самостійною юридичною особою або структурним підрозділом іншого закладу загальної середньої освіти.
2. Змінилися умови зарахування дітей до першого класу.
З 2018/2019 навчального року першочергове право на зарахування до закладу освіти мають діти, які проживають на закріпленій за цим закладом території. Детальніше — у Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти.
3. Принципово зміниться процес навчання.
Для НУШ характерні:
- навчання у формі гри;
- багато практичних завдань та дослідів;
- інтегровані уроки — поєднання декількох дисциплін для кращого засвоєння матеріалу;
- заняття на свіжому повітрі;
- робота в команді, спільне вирішення завдань;
- атмосфера взаємопідтримки.
4. Запроваджено новий, стимулюючий, підхід до оцінювання.
Замість табелів — свідоцтво досягнень та портфоліо особистих досягнень. Успіхи дитини у навчанні — конфіденційна інформація, яка обговорюється лише між вчителем та батьками.
5. Змінилися вимоги до освітнього середовища.
Класи для першокласників повністю переобладнані. У них з’явилися парти-трансформери, нова техніка, розвивальні ігри, куточки творчості, живої природи, відпочинку та бібліотека. Замість важких книжок — електронні підручники на планшетах.
6. Розвиток інклюзивного навчання — все більше дітей з особливими освітніми потребами навчаються у звичайних класах. Для таких дітей запроваджено індивідуальні програми розвитку, включаючи корекційно-реабілітаційні заходи, психолого-педагогічний супровід.
Де отримати більше інформації про шкільну реформу?
- Сайт “Нова українська школа”: https://nus.org.ua/
- Розділ сайту Міністерства освіти і науки: https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola
- ГС “Освіторія” (сторінка НУШ): https://osvitoria.media/tag/nush/
- Інститут модернізації змісту освіти: https://imzo.gov.ua/osvita/nush/
- Студія онлайн-освіти EdEra: https://www.ed-era.com/courses/
На допомогу вчителю початкових класів