Проведено засідання професійної спільноти вчителів природничих дисциплін
31 березня 2023 року на базі Шумського опорного закладу загальної середньої освіти проведено засідання професійної спільноти вчителів природничих дисциплін, на якому свій досвід роботи презентували педагоги даної категорії, які атестуються у 2022-2023 навчальному році.
Завдання сучасної школи полягає у формуванні творчої особистості, конкурентоспроможної, здатної самостійно здобувати знання і застосовувати їх, приймати нестандартні рішення. Завдання педагога – допомогти дитині зрости в успіху, дати відчути радість від здолання труднощів, дати зрозуміти, що задарма в житті нічого не дається, скрізь необхідно докласти зусиль. Чим зацікавити учнів на уроках, як привернути їхню увагу до виучуваної теми продемонстрували учителі біології та хімії, провівши з колегами майстер-класи: «Застосування STEM – підходів на уроках біології» (Степанець Л.Г., Шумський ОЗЗСО), «Розвиток пізнавальної активності школярів шляхом впровадження інноваційних технологій на уроках хімії» (Цимбалюк І.М., Суразький ЗЗСО І-ІІІ ступенів).
Упровадження елементів STEM-освіти сприяє підвищенню мотивації учнів до вивчення природничо-математично-технічних дисциплін, формує ключові компетентності, що забезпечує підвищення ефективності освітнього процесу. Ліля Григорівна показала на практиці, як вона використовує елементи STEM-освіти на уроках «Пізнаємо природу» у 5-6 класах за допомогою різних форм і методів: робота в групах, робота в парах, використання гри, програми LearningApps. Учителі активно працювали: з пластиліну виготовляли клітину, малювали квітку і складали до неї вірш, зміст якого повинен відповідати будові квітки. Учасники майстер-класу дійшли висновку, що STEM-освіта допомагає формувати у дітей основні життєві компетентності, критичне мислення, навички командної роботи, бачення цілісної картини світу та вміння застосовувати знання для розв'язання завдань з реального світу.
Ірина Миколаївна на своєму майстер-класі акцентувала увагу на тому, що дитину потрібно підготувати до активного самостійного життя в суспільстві. Для досягнення цієї мети у своїй роботі вона використовує елементи таких педагогічних технологій: проблемного навчання, різнорівневого навчання, інформаційно-комунікаційну, проєктну. Запропонувала своїм колегам роботу в групах на визначення кислоти в молочних продуктах та фруктах, визначення крохмалю в харчових продуктах. «Учні» активно включилися в роботу, проводили експерименти. Також ознайомилися з проєктом «Вплив умов вирощування кристалів на їх структуру та властивості».
Учасники майстер-класів переконалися, що сучасна освіта повинна мати практичне спрямування.